Wat gebeurt er met tweedehandsartikelen die niet verkocht geraken? Kan ik vrijwilliger worden bij Ommekaar? Bekijk onze FAQ voor een antwoord op deze vragen.

FAQ

Bekijk hier onze veelgestelde vragen of stel je vraag via het contactformulier.
1Wat aanvaarden jullie?
Bruikbare zaken (dwz. niét beschadigd ,vervuild, versleten of onvolledig): zoals kledij voor volwassenen en kinderen - speelgoed - huisraad - decoratie-babyartikelen - bed en badlinnen - boeken - meubilair.
2Wanneer kan men materiaal binnenbrengen?
Tweedehandsmateriaal kan binnengebracht worden tijdens de openingsuren van de winkel (men kan gebruik maken van de gratis parkeerplaatsen net voor de winkel).
3Kan men goederen reserveren?
Neen, reserveren is niét mogelijk behalve voor meubels mits betaling van een voorschot.
4Kan je aangekochte goederen omruilen?
Neen, er wordt niét omgeruild.
5Krijg je op sommige goederen garantie?
Neen, er is nergens garantie op.
6Kan je onderhandelen over de prijs?
Neen, de aangeduide prijs is de verkoopprijs.
7Leveren jullie aan huis?
Grotere meubelstukken worden thuis geleverd. We vragen een kleine vergoeding voor de transportkosten.
8Wat gebeurt er met de opbrengst?
De opbrengst wordt besteed aan sociale projecten voor kansarmen uit de regio.
9Wat gebeurt er met de goederen die niet verkocht geraken?
De resterende goederen worden geschonken aan Wereldmissiehulp.
10Wat houdt het werk van een vrijwilliger in?
Het vrijwilligersteam staat in voor: sorteren en klaar maken van de tweedehandsartikelen - orde en onderhoud van de winkelruimte - opvang en bedienen van de bezoekers - discretie en respect voor de privacy - kledij advies - een luisterend oor - eventuele doorverwijzing naar bevoegde instanties zoals OCMW, CAW.
11Kan ik vrijwilliger worden bij Ommekaar?
Wie interesse heeft voor dit sociaal engagement en 1 à 2 halve dagen per week beschikbaar is, kan terecht bij de coördinator Viviane Van De Velde via het contactformulier.